DYDAKTYKA INFORMATYKI

OCENA OPROGRAMOWANIA DYDAKTYCZNEGO

OCENA PEDAGOGICZNA I:
  1. "-" Uczeń nie możliwości wyboru opcji pracy z programem
    "+" program oferuje wiele opcji.


  2. "-" naukowa zawartość programu jest uboga, nieścisła.
    "+" aktywna praca z programem.


  3. "-" praca jest bierna, nie można wprowadzać własnych danych.
    "+" prezentacja jest wolna od powyższego.


  4. "-" instrukcje w programie nie uwzględnają wskazówek wynikających z nauk psychologiczno-pedagogicznych.
    "+" strategia informacji oparta jest na przesłankach wynikających z rozwoju nauk edukacyjnych.


  5. "-" nie jest dostosowany do różnych zdolności uczniów, ich poprzedniej wiedzy stylu uczenia się.
    "+" zawiera opcje indywidualizujące nauczanie.


  6. "-" instrukcje informują uczniów o celach programu i działaniach niezbędnych dla ich osiągnięcia.
    "+" wskazówki zamieszczane w programie informują o celach i kolejnych działaniach.


  7. "-" instrukcje ignorują podstawowe zasady pedagogiczne.
    "+" instrukcje podawane są we właściwej kolejności, spełniają zasadę motywacji i natychmiastowego oceniania (samooceny).


  8. "-" nie daje możliwości użycia innych, dostarczonych z nim lub dodatkowych materiałów.
    "+" zachęca do użycia innych środków dydaktycznych i materiałów.

Oprac. dr K. Gębura