DYDAKTYKA INFORMATYKI

OCENA OPROGRAMOWANIA DYDAKTYCZNEGO

OCENA OGÓLNA P:
  1. "-" Program służy jedynie do odwracania kartek podręcznika.
    "+" wykorzystuje specjalne możliwości komputera, jak np. symulację czy animację graficzną,
    w celu głębszego zrozumienia zjawisk, niż przy użyciu metod tradycyjnych.


  2. "-" jest nieefektywny ze względu na czas pracy.
    "+" maksymalnie wykorzystuje czas pracy ucznia.


  3. "-" cele i materiał są bliżej nieokreślone.
    "+" cele i materiał są dokładnie określone.


  4. "-" zawartość kompletu nie jest ważna dla celów nauczania lub nieistotna.
    "+" zawartość kompletu jest ważna dla celów nauczania.


  5. "-" program nie wymaga współpracy (dyskusji uczniów).
    "+" uczniowie współpracują podczas realizacji programu.


  6. "-" brak dowodu, że uczniowie realizują założony przez nas cel nauczania.
    "+" dowód na realizację założonego celu jest przekonywujący.


  7. "-" materiały nie są zgodne z założonymi celami.
    "+" dostarczone materiały uzupełniają program.


  8. "-" koszt oprogramowania jest wygórowany.
    "+" koszt oprogramowania jest właściwy.

Oprac. dr K. Gębura